سطح پایه (3 تا 8 سال)

دوره Basic
این دوره برای دانش آموزان کلاس اوّل دبستان طرّاحی شده است . یکی از مهم ترین اهداف این دوره ، تقویت مهارتهای دستی می باشد . هم چنین در این دوره به وسیله ی قصّه ، نمایش ، فیلم و ... برای دانش آموزان مسأله ای طرح می شود . سپس آن ها با ایده های نوین و خلّاقانه ی خود ، به صورت انفرادی یا تیمی ، برای حلّ آن مسأله ، سازه ای می سازند.

دوره M.S
 دوره ی Mosaic set که به اختصار MS نامیده می شود ، مخصوص دانش آموزان دوم دبستان است. در این دوره، دانش آموزان با مفاهیم پایه ای ریاضی مانند تقارن، تناظر ،مقایسه،کار با اعداد و ... به گونه ای متفاوت آشنا می شوند ؛ هم چنین تجربیّات جذّابی در حوزه ی ترکیب حروف و ساخت کلمات به وسیله ی لگو پیدا می کنند.


سطح مقدماتی ( 8 تا 12 سال ) 

دوره ESM
دوره ی Early Simple Machines (ماشین های ساده) که به اختصار  ESMنامیده می شود ، مخصوص دانش آموزان سوم دبستان است .
از این دوره به بعد ، اهداف دانشی در مجموعه ی طرح درسها پررنگتر می گردد . دانش آموزان در این دوره ، با مفاهیم پایه ای مکانیک به طور تجربی آشنا می شوند و سازه های خود را بر مبنای این اصول می سازند . این شناخت ، بدون درگیری دانش آموزان با مهارت ها و محاسبات پیچیده می باشد و کلاس در محیطی شاد و جذّاب اداره می گردد.

دوره WeDo
این دوره مختصّ دانش آموزان چهارم و پنجم دبستان است . در این دوره ، دانش آموزان با مفهوم روبات و نحوه ی عملکرد آن آشنا می شوند و چگونگی کنترل سازه های مکانیکی خود را فرا می گیرند تا چگونه سازه های مکانیکی خود را کنترل نمایند. بسته آموزشی WE.DO ، جامعترین بسته ی آموزشی روباتیک در دبستان می باشد که در آن دانش آموزان به طور واقعی دنیای رباتها را لمس می کنند . در این دوره ،  دانش آموزان با برنامه نویسیِ ساده آشنا می شوند تا در آینده ، در دوره ی پیشرفته (RT) این کار را دقیق تر بیاموزند.


سطح پیشرفته ( 12 تا 16 سال )

دوره F&M
دوره ی نیرو و حرکت (Forc& Motion) ویژه ی دانش آموزان ششم دبستان است. این دوره  ترکیبی از طرح درس های SPM و ME است و طی آن، دانش آموزان با مفاهیم پایه ی فیزیک و انواع حرکت های مکانیکی آشنا می شوند.

دوره SPM
دوره ی Simple & Powered Mechanisms که به اختصار SPM نامیده می شود ، مخصوص دانش آموزان اوّل راهنمایی می باشد . تأکیدِ دوره های لگوی آموزشی از این دوره به بعد ، بیش تر بر اهداف دانشی است . 
در این دوره ، دانش آموزان با مفاهیم و مکانیزم های پایه ای مکانیک آشنا می شوند . آن ها به طور فعّال و بدون نیاز به آموزش مستقیم ، به وسیله ی ساخت ، قواعد و قوانین حاکم بر اهرم ها ، چرخ دنده ها ، چرخ محور و قرقره ها را به صورت تجربی کشف می کنند و در ادامه ، این اصول را در سازه های بعدی به کار می گیرند .

دوره ME
دوره ی Mechanical Engineering (مهندسی مکانیک) که به اختصار ME نامیده می شود ، مختصّ دانش آموزان دوم راهنمایی است . این دوره ، دربرگیرنده ی بحث اتوماسیون می باشد .
در واقع دانش آموزان می آموزند تا مکانیزم های ساده را با یک دیگر ترکیب کنند تا بتوانند برای برآورده کردن هدف معیّنی ، از این دانسته ها استفاده نمایند . نکاتی که در این دوره مورد توجّه قرار می گیرد ، عبارت است از استفاده از مکانیزم ها برای ایجاد حرکات خطّی در ابعاد مختلف ، حرکات دورانی و استفاده از پمپ های پنوماتیک جهت ایجاد حرکات رفت و برگشتی .

دوره RT
دوره ی Robo Technology  (تکنولوژی روبات) که به اختصار RT نامیده می شود ، مخصوص دانش آموزان سوم راهنمایی و دبیرستانی می باشد . این دوره شامل بحث روباتیک است .
در واقع دانش آموزانی که در دوره های قبلی ، کلّیّه ی آموزش ها درباره ی مباحث پایه ی مکانیکی و مکانیسم های ترکیبی را آموخته اند ، اینک در این دوره ، کنترل سازه های مکانیکی به وسیله ی یک پردازشگر را نیز می آموزند . در این مرحله ، مسائل مطرح شده می بایست به وسیله ی طرّاحی یک روباتِ  برنامه نویسی شده حل گردد ؛ که این روبات ، با تحلیل داده های محیطی ، رفتاری در جهت حلّ مسأله ی مورد نظر نشان می دهد .    

                                                                   منبع :http://www.legoeducation.ir